poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Przyszłość opakowań, opakowania sieci handlowych

Dzisiaj o opakowaniach sieci handlowych:)


Szybki rozwój rynku wpływa na zmianę wymagań konsumentów. Stawia też coraz to nowsze wyzwania względem branży opakowaniowej. Producenci opakowań muszą zatem zapytać siebie co, jako branża opakowaniowa, mogą zaoferować swoim klientom z różnych sektorów rynku. Klienci z kolei stają przed pytaniem, w którą stronę pójść, jak opakować swój produkt by wyglądał niepowtarzalnie na półce sklepowej, czym zaskoczyć klienta.
Ekspansja i mocna pozycja sieci handlowych jest niekwestionowana. Żaden z kanałów sprzedaży nie rozwija się tak prężnie. "W okresie od 2007 do 2013r. odnotowano 63% wzrost liczny sklepów tego rodzaju. Obecnie w Polsce jest już ponad 40 markowych sieci sklepów spożywczych, oczywiście z markami, które - tak jak Biedronka-dominują i mają ponad 3 tyś. sklepów w całej Polsce" (Żebrowski T., Przyszłość opakowań dla sieci handlowych do 2016r. i w dalszej perspektywie")

SRP (Shelf Ready Packaging)

Obecnie obserwujemy olbrzymi rozwój dyskontów. Co jest jego miarą? Oczywiście niższe ceny, które sieci handlowe oferują konsumentom. To właśnie dyskonty są odbiorcami innowacyjnych rozwiązań. Przecież to one wprowadziły tzw. opakowania gotowe na półkę, które redukują koszty wykładania towaru nawet do 50% :) Eksponują produkty na paletach, stosują opakowania zbiorcze. 

opakowania gotowe na półkę

Uatrakcyjnienie tych niedrogich rozwiązań będzie prawdziwym wyzwaniem dla sprzedawców detalicznych w kolejnych latach. 
Jednym w wielu filarów sukcesu sieci handlowych są marki własne. Różnice między tradycyjnym opakowaniami, a opakowaniami marek własnych zacierają się. Właściciele starają się by na półkach sklepowych umieszczać atrakcyjne, przyciągające uwagę konstrukcje z tektury falistej.

opakowania składowane na paletach


A więc jaką rolę pełni opakowanie marek własnych?

Początkowo miało ono wskazywać tani produkt oraz przekazywać informacje o niskiej cenie. Teraz sytuacja diametralnie się zmienia. Opakowania marek własnych przeżywają rozkwit. 'Uciekają' one od prostoty i stają się coraz bardziej złożonymi produktami. Nieraz dorównują skomplikowaniem najwyższym produktom markowym. Dlaczego sieci handlowe inwestują i promują marki własne? ponieważ marki własne mają wyższe marże (około 9% większy zysk brutto w porównaniu do produktów markowych) Rozwój marek własnych jest olbrzymim zagrożeniem dla koncernów, które stale wdrażają nowe działania marketingowe, promocyjne oraz innowacje opakowaniowe. Zatem znów wielkie wyzwanie dla producentów opakowań, którzy chcą być partnerami właścicieli marek. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że 70% decyzji o zakupie danego towaru zapada przy półce sklepowej.Nieoceniony wpływ na jej podjęcie ma właśnie opakowanie, jego kształt i kolor.


Branżę opakowaniową czeka stały rozwój i dążenie do doskonałości. Coraz więcej zakupów (w tym spożywczych) dokonywanych jest przez internet. Przyszłością są opakowania na produkty spożywcze do sprzedaży internetowej.W porównaniu z innymi krajami, w Polsce rynek ten właściwie raczkuje. Wszystko jednak przed nami. 


Źródło: Przeglad Papierniczy 10/2014



2 komentarze:

  1. Odkryj doskonałą ochronę i estetykę dzięki naszym opakowaniom. Wybierz jakość od producenta opakowań. Twórz trwałe wrażenia i zabezpiecz swoje produkty z nami już dziś!

    OdpowiedzUsuń
  2. hania kostecka21 lutego 2024 01:49

    Jeśli opakowania, przesyłki, kartony to na pewno i taśmy pakowe będą potrzebne. Można takie z powodzeniem zamawiać online i to od najlepszych producentów jak https://tcmservice.pl/ . Firma ma duże doświadczenie, możliwości, realizują zlecenia także te duże w czasie 7 dni roboczych. Na taśmach są w stanie umieszczać także nadruki, na przykład z logo firmy.

    OdpowiedzUsuń