czwartek, 16 kwietnia 2015

Szybko żyjemy, szybko jemy, szybko pakujemy :)

Dzisiejszy pośpiech i brak czasu na normalny posiłek w ciągu dnia, skwapliwie wykorzystują producenci żywności. Stąd popularne i mocno reklamowane rozmaite przekąski typu fast food. Ile razy wracając do domu głowimy się, jaką potrawę przygotować na obiad, ile razy z braku czasu nie możemy pozwolić sobie na gotowanie posiłku i w końcu ile razy przytłoczeni nawałem obowiązków musimy zjeść coś 'na szybko'?

Fast Food jest ratunkiem we wszystkich w/w sytuacjach. Producenci tego typu żywności tj. KFC, Mc Donald's, Subway, Burger King i wiele innych dwoją się i troją jak najszybciej obsłużyć i zadowolić swojego klienta. Stąd szybko przyrządzane jedzenie. Na tym nie koniec. Zamawiane na wynos trzeba jeszcze w coś zapakować. Najlepiej w opakowanie, które będzie:
1. Proste do składania/pakowania dla pracownika 
2. Łatwe, szybkie do otwarcia (tutaj myślimy o kliencie)
3.Estetyczne i przykuwające uwagę. Najlepiej, żeby już samo opakowanie wyglądało 'smacznie' :)
Zerknijmy zatem na kilka przykładów:
Powyżej opakowanie na hot dogi. Proste z perforacją zamieszczoną na bokach.
Umożliwia ona szybkie zerwanie każdej strony pudełka. Grafika? Jak na opakowanie fast food mało trafiona.Szara, bura i w ogóle nie kojarząca się z jedzeniem. Siatka opakowania jak najbardziej na plus sprzedawca szybko zapakuje swój produkt a klient jeszcze szybciej otworzy :), grafika niestety na minus :(


Kolejny projekt przeznaczony również na hot dogi, chociaż bez problemu można zapakować też zapiekanki. Grafika bardziej trafiona. Opakowanie nie jest zamykane więc nie można go np. szybko wrzucić do samochodu, trzeba uważać, żeby produkt się nie wysunął. Więc tym razem większy minus dla siatki opakowania niż dla grafiki :)

Małe, estetyczne opakowanie. Świetnie dobrana grafika. Ciepły pomarańczowy kolor zachęca do spróbowania znajdujących się w środku pyszności. Co więcej, klient może zobaczyć na opakowaniu co kryje się w środku. Zdjęcie smakowitego hot doga, podpis produktu, kolorystyka wszystko zdaje się być przemyślaną koncepcją. Wszystko oprócz....siatki opakowania. Nie ma żadnych zrywek, ani otwarcia bocznego. Trzeba wyjąć cały produkt ze środka, a przy okazji trochu się pobrudzić :/ 
A gdyby tak połączyć siatkę opakowania nr 1 z grafiką opakowania nr3 ? :)

1 komentarz:

  1. Tak naprawdę przy każdym rodzaju pakowania liczy się szybkość. Wysyłając paczki w hurtowych ilościach również nie można sobie pozwolić na to aby to zadanie zajmowało zbyt wiele czasu, inaczej sprzedaż może nie okazać się opłacalna.

    OdpowiedzUsuń