Historia opakowań

Część I

W dobie komercjalizacji z półek sklepowych oślepiają nas setki przeróżnych, barwnych opakowań. Im więcej barwy tym lepiej. A może im bardziej designerskie opakowanie tym lepiej? Czasem nawet nieświadomie wybieramy dany produkt nie dla niego samego ale przez wzgląd na nietuzinkowe opakowanie. Jak wszystko inne, tak i opakowania zmieniały się na przestrzeni lat i jak wszystko inne one też mają swoją historię. Zatem, poznajmy ją:)


Opakowanie sprzed 160 lat...
Źródło: http://www.denhams.com/search.php?page=50&searchtext=hat+box

Na początku swojego istnienia tj. w XIX wieku opakowanie miało do spełnienia jedynie dwa zadania. Musiało być funkcjonalne i praktyczne. Zapewniało ono ochronę towaru i jego efektywną dystrybucję. Jednak wraz z rozwojem technologi na rynku zaczęły pojawiać się nowe kształty opakowań. Producenci mieli zatem możliwość pakowania swoich produktów w coraz milsze dla oka opakowania. Zwiększyło się zainteresowanie wśród konsumentów jak również sprzedaż. Działało to na zasadzie takiej...choroby zakaźnej. Skoro jeden, dwóch, trzech producentów pakowało produkty w coraz to nowsze, lepsze, efektywniejsze opakowania, to dlaczego reszta wytwórców miałaby czekać z założonymi rękoma? Jak wiadomo konkurencja nigdy nie śpi:) Dzięki temu opakowania prężnie szły do przodu. 

Dawniej jak i teraz najważniejsze w opakowaniu jest to, aby produkt dotarł na półki sklepowe lub do odbiorcy w stanie nienaruszonym. Jednak odnosząc się do tego, co zostało napisane powyżej zaznaczę, że już przed początkiem XX wieku zwrócono uwagę na wizualną stronę opakowania i na siłę jaka w niej drzemie. W roku 1895 Jack Daniel wprowadził znaną dziś na całym świecie butelkę whisky Jack Daniel's. Zaufał on swojej intuicji, stawiając przy tym na jakość. Rezultat? Stworzył nie tylko wyśmienitą whiskey ale również prostokątne opakowanie, które łatwo zapadało w pamięć ponieważ odróżniało się na tle powszechnych wtedy okrągłych butelek, które dominowały na rynku.

Oczywiście nie można powiedzieć, że przed Danielem nikt nie patrzył na opakowanie pod kątem nośnika informacji o produkcie, jednak to właśnie Daniel w znacznym stopniu przyczynił się do rozwoju tego trendu. Więcej o opakowaniach i ich rozwoju już w moim kolejnym wpisie.

5 komentarzy:

  1. Świetny wpis! Opakowanie odgrywa niezwykle ważną rolę w e-commerce i nie należy tej części produktu bagatelizować. Potrafi ono przyciągnąć klienta, rozbudzić w nim chęć posiadania. Super jest dowiedzieć się więcej o historii opakowań i tym, jak to było dawniej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Opakowania na pewno mają bardzo długą historię i wiele teraz się zmienia w kwestii opakowań, ponieważ producenci, jak i klienci stawiają na ekologiczne rozwiązania. Warto szukać najlepszych producentów, którzy będą w stanie wyprodukować odpowiednie opakowania. Jednym z takich producentów jest Grupa Inco Warto zapoznać się z ich ofertą.

    OdpowiedzUsuń
  3. 45 year old Librarian Phil Cameli, hailing from Brandon enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Coloring. Took a trip to Fernando de Noronha and Atol das Rocas Reserves and drives a McLaren F1 GTR Longtail. odniesienie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli mowa o takich pudełkach, to warto oczywiście wziąć pod uwagę to, że można różne powierzchnie sobie grawerować. Możecie sprawdzić sobie Grawerowanie Wrocław , to usługa, dzięki której będziecie mogli sprawdzić, czy takie rozwiązanie akurat dla Was jest odpowiednie. Koniecznie skorzystajcie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Także zachęcam do sprawdzenia oferty https://tcmservice.pl/pl/tasmy-pakowe , gdzie można znaleźć bardzo dobre taśmy przeznaczone do pakowania przesyłek. Najlepiej z takich korzystać, bo sprawdzają się dużo lepiej niż zwykłe

    OdpowiedzUsuń