środa, 15 kwietnia 2015

Tak to prawda! Opakowanie zwiększa sprzedaż.


Czy zdarzyło się wam kiedyś kupić jakikolwiek produkt nie kojarząc producenta? Jesteśmy w sklepie wybieramy czekoladki. Sięgamy po wybrany produkt. Sprawdzamy kto go wyprodukował i....okazuje się, że producent nie jest nam znany. Co więc sprawiło, że wybraliśmy akurat te czekoladki? Opakowanie!
Poniżej przedstawiam różnego rodzaju opakowania - spójrzcie jak i czym potrafią przyciągnąć klienta :-)

Gratisy

Chyba wszyscy lubią prezenty. Dlatego niektórzy producenci stosują chwyty marketingowe, mające na celu zwiększenie sprzedaży poprzez obdarowanie klienta małym upominkiem. Nescafe od czasu do czasu wprowadza na rynek opakowania kawy z gratisowymi kubkami.

Równie miłe niespodzianki stosowane są przez liczne pizzerie. Kupujemy pizzę na wynos w opakowaniu zawierającym kupon. 10 lub 15 zebranych kuponów i otrzymujemy ulubioną pizzę gratis :)




Personalizacja

Personalizacja umożliwia indywidualne podejście do każdego klienta. Tworzy również więź pomiędzy konsumentem a marką. Można wiele o niej mówić, dlatego też jest tematem na osobny wpis :)
Sztandarowym przykładem personalizacji jest puszka Coca Coli z naszym imieniem, aż kusi, żeby ją kupić:)
Efekt – świetne działanie wizerunkowe i przedłużenie kampanii jeszcze na wiele, wiele miesięcy w naszych domach.



Wielokrotny użytek


Fajnie jest, gdy możemy kupić ulubiony produkt w eleganckim opakowaniu, a jeszcze lepiej, gdy możemy to opakowanie ponownie wykorzystać. Kto z nas nie ma w domu choć jednej szklaneczki po Nutelli ;) nie raz zostawiamy sobie puszki, puszeczki, designerskie opakowania po czekoladkach itp. Tym sposobem producent przypomina klientowi o marce nie tylko wtedy gdy jest on w sklepie. Dodatkowo zachęca do ponownego zakupu:)




Limitowane edycje


Limitowane edycje wiążą się z produkcją określonej ilości dóbr. Klient wie, że są to zazwyczaj produkty, które nie będą brylowały na rynku zbyt długo. Charakterystyczne, przyciągające uwagę, często też zabawne. Tego rodzaju akcje często przygotowuje Milka. Pomysł przyciąga klienta. Ostatnio produkowane opakowania odwołują się do naszych uczuć. Podoba się?:-)



1 komentarz:

  1. Prawdą jest, że nawet sposób zapakowania paczki do wysyłki może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. A jak to możliwe? Pomogą w tym taśmy z nadrukami https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ . Można na nich umieścić logo firmy na przykład i dzięki temu zapewnić sobie dodatkowe źródło reklamy. Klienci na pewno docenią takie działania wizerunkowe.

    OdpowiedzUsuń